Baltacı Avukatlık Ofisi
  • Anasayfa
  • Kurumsal
    • Hakkımızda
    • Uluslararası
    • Sektörler
    • Diğer Hizmetlerimiz
    • Ofisimiz
    • İşbirliklerimiz
  • Ekibimiz
    • Arif Baltacı
    • Ebru Gülüm Gök
    • Mustafa Gürdal
    • Bahadır Halil Baltacı
    • Abdurrahman Enes Çakar
    • Serhad Ciğer
    • Doç. Dr. Nuri Baltacı
    • Mustapha Boumeshad
    • Aykut Özger
    • Rüstem Yektaş
    • Aytaç Yeni
    • Betül Doğan
    • Aynur Çaylı
    • Muhsin Niyazi Küçük
    • Recep Esen
    • Osman Aydın
  • Uzmanlıklar
  • Hukuki Bilgi
    • Makaleler
    • Dilekçe Örnekleri
    • Basında Biz
    • Haberler
    • Sıkça Sorulan Sorular
  • İletişim





Tüketici Hukuku

16 Nis, 2016
Okunma: 27.907
Sosyal Ağlarda Paylaş:

TÜKETİCİ HUKUKU ve TÜKETİCİ DAVALARI

Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun; tüketicinin sağlık ve güvenliği ile ekonomik çıkarlarını koruyucu, aydınlatıcı, eğitici, zararlarını tazmin edici, çevresel tehlikelerden korunmasını sağlayıcı önlemleri almak ve tüketicilerin kendilerini koruyucu girişimlerini özendirmek ve bu konudaki politikaların oluşturulmasında gönüllü örgütlenmeleri teşvik etmeye ilişkin hususları düzenlemektir.

Yukarıda sıralanan hususlarda oluşabilecek ihtilaflarda tüketici, şikâyete konu ürünün bedelinin miktarına göre Tüketici Hakem Heyetlerine şikâyette bulunabileceği gibi ürünün bedelinin miktarına göre yine Tüketici Mahkemelerinde dava açma yoluna gidebilir.

Tüketici Davaları için en önemli husus davalara doğru ve zamanında müdahale etmektir. Ofisimiz tüketici hukukundaki tecrübeleri ile tüketici davaları hakkında müvekkillerine doğru ve zamanında müdahalelerde yardımcı olmaktadır.

TÜKETİCİYE KARŞI SATIŞ KİMLER SORUMLUDUR?


Öncelikle unutmamalısınız ki Kamu Tüzel Kişileri, Ticari ve Mesleki Faaliyet olarak tüketiciye hizmet sunan tüzel yada gerçek kişiler tüketiciye karşı yaptıkları satış ve sundukları hizmetler dolayısıyla tüketiciye karşı sorumludur.


AYIPLI MAL NE DEMEKTİR?

 Tüketici olarak satın aldığınız mal ve hizmetin;

Ambalajında, etiketinde, tanıtma ve kullanma kılavuzunda belirtilen veya satıcı tarafından vaat edilen, standardında bildirilen nitelik  veya miktarına uygun olmaması durumudur. Kullanım amacı bakımından değerini veya beklenilen faydayı azaltan veya tamamen ortadan kaldıran eksikliklerde malın ayıplı mal olarak değerlendirilmesi sonucunu doğurur.

Açık Ayıp Taşıyan bir mal aldığınızda malın size teslim tarihinde veya hizmetin ifa edildiği tarihten itibaren 30 gün içerisinde satıcıya durumu bildirmeniz gerekmektedir. Gizli Ayıp Taşıyan bir mal veya hizmet aldığınızda söz konusu malın teslim tarihinden itibaren veya hizmetin verildiği andan itibaren en fazla 2 yıl içinde malı satın aldığınız kişiye karşı haklarınızı kullanma şansınız vardır. Eğer mal taşınmaz ise bu süre maksimum 5 yıldır. 

            Satın aldığınız malda ayıp çıkması halinde tüketici olarak çeşitli haklara sahipsiniz. Kanunda seçimlik olarak bildirilen bu haklar ise;

-Bedel iadesini isteme

-Malın ayıpsızı ile değiştirilmesi

-Ayıp bedelinin mal değerinden indirilmesi

-Malın ücretsiz olarak onarılmasıdır.

TÜKETİCİ MAHKEMELERİNDE GÖRÜLEN DAVALAR

  1. Tanıma ve Tenfiz Davası
  2. Tapu İptali ve Tescil Davası
  3. Tapu İptali ve Tescil Davası (Yükleniciden Konut Alımı Nedeniyle)
  4. Tazminat Davası
  5. Tazminat Davası (Banka Garanti Sözleşmesinden Kaynaklı)
  6. Tespit Davası
  7. Tüketici Tarafından Açılan Devre Tatil Sözleşmesi Davası
  8. Tüketici Tarafından Açılan Kampanyalı Satış Davası
  9. Tüketici Tarafından Açılan Kredi Kartı Davası
  10. Tüketici Tarafından Açılan Abonelik Sözleşmesi Davası
  11. Tüketici Tarafından Açılan İtirazın İptali
  12. Tüketici Tarafından Açılan Menfi Tespit
  13. Tüketici Tarafından Açılan Paket Tur Sözleşmesi
  14. Tüketici Tarafından Açılan Sözleşmenin Uyarlanması
  15. Tüketici Tarafından Açılan Tüketici Kredisi Davası
  16. Tüketici Tarafından Açılan Hakem Kurulu Kararına İtiraz Davası
  17. Tüketici Koruma Kanunundan Kaynaklanan Hizmetin Ayıplı Olması Davası
  18. Tüketici Koruma Kanunundan Kaynaklanan Malın Ayıplı Olması Davası
  19. Üretim ve Satışın Durdurulması Davası
  20. Malın Toplatılması Davası
  21. Yargılamanın Yenilenmesi Davası
  22. 3.Şahıs Tarafından Açılan Menfi Tespit Davası

 

 



Etiketler:   Tüketici AvukatlarıTüketici HaklarıTüketici Hakları KanunuTüketici HukukuTüketici ŞikayetTüketicinin Korunması Kanunu

Önceki Yazı Sonraki Yazı 

Benzer Yazılar

  • Ayıplı İmalat Hakkında Yargıtay Kararları

  • 6502 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun

  • Yargıtay Kararı – Tüketici Koruma Kanunu Alacak Hakkı

  • Ayıplı Mal Hakkında Yargıtay Kararları




Avukata Soru Sor

Kategoriler

  • Makaleler
  • Dilekçe Örnekleri
  • Yargıtay Kararı
  • Basında Biz
  • Mevzuat
  • Haberler

Takipte Kalın

Yasal Uyarı

“Web sitemizdeki bilgi ve açıklamalar yalnızca bilgilendirme amaçlı olup Türkiye Cumhuriyeti Barolar Birliği’nin ilgili mevzuatına uygun olarak hazırlanmıştır. Sitemizdeki hukuki bilgiler reklam teklif hukuki öneri veya hukuki danışmanlık teşkil etmez. Sitede yapılan bütün açıklamalar bilgilendirme amaçlıdır ve bu bilgiler iş geliştirmeye yönelik olarak kullanılamaz. Sitemizde kullanılan bütün içerikler Baltacı Avukatlık Ofisi’ne aittir ve Elektronik İmzalı Zaman Damgası ile tescil edilmiştir. Ofisimizin açıkça yazılı izni olmadan yazı, resim ve sair bilgileri kullananlar hakkında yasal işlem yapılır. Bu siteyi ziyaret ederek yukarıdaki şartları kabul etmiş sayılırsınız.”


© Copyright 2018 Önem & Baltacı Hukuk Bürosu