BTK Kararı – Fesih İşlemlerine İlişkin Yürütülen İnceleme
BİLGİ TEKNOLOJİLERİ VE İLETİŞİM KURULU KARARI
Karar Tarihi : 14.11.2012
Karar No : 2012/DK-16/578
Gündem Konusu : Fesih İşlemlerine İlişkin Yürütülen İnceleme.
KARAR :Sektörel Denetim Dairesi Başkanlığının hazırladığı takrir ve ekleri incelenmiştir.
5809 sayılı Elektronik Haberleşme Kanunu’nun (EHK) “Abonelik sözleşmeleri” başlıklı 50’nci maddesi, “Elektronik Haberleşme Sektöründe Tüketici Hakları Yönetmeliği”nin 18’inci maddesi, aynı Yönetmeliğin “Abonelik sözleşmelerinin kuruluşu” başlıklı 14’üncü maddesi, Telekomünikasyon Kurumu Tarafından İşletmecilere Uygulanacak İdari Para Cezaları İle Diğer Müeyyide ve Tedbirler Hakkında Yönetmeliğin 5’inci, 11’inci ve 32’nci maddeleri ve diğer ilgili mevzuat çerçevesinde, 07/07/2011 tarihli ve 2011/DK-10/352 sayılı Kurul Kararı gereğince yapılan inceleme çalışmaları sonucunda;
1. 5809 sayılı Elektronik Haberleşme Kanununun 50’nci maddesinin dördüncü fıkrasında düzenlenen “Aboneler yazılı olarak bildirmek kaydıyla aboneliklerini her zaman sona erdirebilir.” hükmüne ve Elektronik Haberleşme Sektöründe Tüketici Hakları Yönetmeliğinin “Fesih ve fesihte takip edilecek usul” başlıklı 18’inci maddesinin beşinci fıkrasında yer alan “Abonelik sözleşmesi yapmaya yetkili her temsilci, aynı zamanda abonelik sözleşmesinin feshine ilişkin başvuruları da kabul etme ve fesih işlemlerini başlatmayla yükümlü olup, abone tarafından bu yönde yapılan başvurular işletmeciye yapılmış sayılır.” hükmüne aykırı olarak, örnekleme yoluyla seçilen 36 bayiden 16 tanesinin abonelik sözleşmesi yaptığı halde, fesih başvurularını kabul etmediği tespit edilmiş olan Avea İletişim Hizmetleri AŞ hakkında, Telekomünikasyon Kurumu Tarafından İşletmecilere Uygulanacak İdari Para Cezaları ile Diğer Müeyyide ve Tedbirler Hakkında Yönetmeliğinin 11’inci maddesinin birinci fıkrası ve aynı Yönetmeliğin 32’nci maddesi çerçevesinde, Avea İletişim Hizmetleri AŞ tarafından bayilere fesih başvurularını kabul etmeleri yönünde bilgilendirme yapıldığı ve mevzuat hükümlerine uyma noktasında iyi niyetli bir yaklaşım sergilendiği, 07/07/2011 tarihli ve 2011/DK-10/352 sayılı Kurul Kararı öncesinde denetlenen 47 bayiden sadece 8’inde fesih yapılabilirken mevcut durum itibariyle 36 bayiden 20′ sinde fesih yapıldığı ve mevzuata uyum süreci açısından olumlu gelişmeler kaydedildiği hususları da göz önüne alınarak, 2011 net satış tutarının (¨2.907.291.834,16) %0,012 (yüzbinde on iki) si oranında idari para cezası uygulanması,
2. 5809 sayılı Elektronik Haberleşme Kanununun 50’nci maddesinin dördüncü fıkrasında düzenlenen “Aboneler yazılı olarak bildirmek kaydıyla aboneliklerini her zaman sona erdirebilir.” hükmüne ve Elektronik Haberleşme Sektöründe Tüketici Hakları Yönetmeliğinin “Fesih ve fesihte takip edilecek usul” başlıklı 18’inci maddesinin beşinci fıkrasında yer alan “Abonelik sözleşmesi yapmaya yetkili her temsilci, aynı zamanda abonelik sözleşmesinin feshine ilişkin başvuruları da kabul etme ve fesih işlemlerini başlatmayla yükümlü olup, abone tarafından bu yönde yapılan başvurular işletmeciye yapılmış sayılır.” hükmüne aykırı olarak, örnekleme yoluyla seçilen 21 bayiden 19 bayisinin abonelik sözleşmesi yaptığı halde fesih başvurularını kabul etmediği tespit edilen Digital Platform Teknoloji Hizmetleri AŞ hakkında, Telekomünikasyon Kurumu Tarafından İşletmecilere Uygulanacak İdari Para Cezaları ile Diğer Müeyyide ve Tedbirler Hakkında Yönetmeliğin 11’inci maddesinin birinci fıkrası ve aynı Yönetmeliğin 32’nci maddesi çerçevesinde, aynı konuya ilişkin olarak denetlenen diğer işletmecilere 07/07/2011 tarihli ve 2011/DK-10/352 sayılı Kurul Kararı ile yaptırım uygulanmasına ve anılan karar duyurulmasına rağmen bayilerini bilgilendirme hususu dahil her hangi bir olumlu gelişmenin ve iyileşmenin sağlanmamış olduğu hususu da gözetilerek fiilin işlendiği 2012 yılından bir önceki takvim yılı olan 2011 yılı net satış tutarının (¨59.909.640,51) %0,13 (onbinde onüç) ü oranında idari para cezası uygulanması,
3. 5809 sayılı Elektronik Haberleşme Kanununun 50’nci maddesinin dördüncü fıkrasında düzenlenen “Aboneler yazılı olarak bildirmek kaydıyla aboneliklerini her zaman sona erdirebilir.” hükmüne ve Elektronik Haberleşme Sektöründe Tüketici Hakları Yönetmeliğinin “Fesih ve fesihte takip edilecek usul” başlıklı 18’inci maddesinin beşinci fıkrasında yer alan “Abonelik sözleşmesi yapmaya yetkili her temsilci, aynı zamanda abonelik sözleşmesinin feshine ilişkin başvuruları da kabul etme ve fesih işlemlerini başlatmayla yükümlü olup, abone tarafından bu yönde yapılan başvurular işletmeciye yapılmış sayılır.” hükmüne aykırı olarak, örnekleme yoluyla seçilen 19 bayiden 18 bayisinin abonelik sözleşmesi yaptığı halde fesih başvurularını kabul etmediği tespit edilen Doğan İletişim Elektronik Servis Hizmetleri ve Yayıncılık AŞ hakkında, Telekomünikasyon Kurumu Tarafından İşletmecilere Uygulanacak İdari Para Cezaları ile Diğer Müeyyide ve Tedbirler Hakkında Yönetmeliğin 11’inci maddesinin birinci fıkrası ve aynı Yönetmeliğin 32’nci maddesi çerçevesinde, aynı konuya ilişkin olarak denetlenen diğer işletmecilere 07/07/2011 tarihli ve 2011/DK-10/352 sayılı Kurul Kararı ile yaptırım uygulanmasına ve anılan karar duyurulmasına rağmen bayilerini bilgilendirme hususu dahil her hangi bir olumlu gelişmenin ve iyileşmenin sağlanmamış olduğu hususu da gözetilerek 2011 yılı net satış tutarının (¨107.893.457,15) %0,13 (onbinde onüç) ü oranında idari para cezası uygulanması,
4. 5809 sayılı Elektronik Haberleşme Kanununun 50’nci maddesinin dördüncü fıkrasında düzenlenen “Aboneler yazılı olarak bildirmek kaydıyla aboneliklerini her zaman sona erdirebilir.” hükmüne ve Elektronik Haberleşme Sektöründe Tüketici Hakları Yönetmeliğinin “Fesih ve fesihte takip edilecek usul” başlıklı 18’inci maddesinin beşinci fıkrasında yer alan “Abonelik sözleşmesi yapmaya yetkili her temsilci, aynı zamanda abonelik sözleşmesinin feshine ilişkin başvuruları da kabul etme ve fesih işlemlerini başlatmayla yükümlü olup, abone tarafından bu yönde yapılan başvurular işletmeciye yapılmış sayılır.” hükmüne aykırı olarak, örnekleme yoluyla seçilen 27 bayiden 19 bayisinin abonelik sözleşmesi yaptığı halde fesih başvurularını kabul etmediği tespit edilen Doğan TV Digital Platform İşletmeciliği AŞ hakkında, Telekomünikasyon Kurumu Tarafından İşletmecilere Uygulanacak İdari Para Cezaları ile Diğer Müeyyide ve Tedbirler Hakkında Yönetmeliğin 11’inci maddesinin birinci fıkrası ve aynı Yönetmeliğin 32’nci maddesi çerçevesinde, Doğan TV Digital Platform İşletmeciliği AŞ tarafından bayilere fesih başvurularını kabul etmeleri yönünde bilgilendirme yapıldığı ve mevzuat hükümlerine uyma noktasında iyi niyetli bir yaklaşım sergilendiği hususları göz önüne alınarak, 2011 yılı net satış tutarının (¨112.796.069,28) %0,012 (yüzbinde oniki) si oranında idari para cezası uygulanması,
5. 5809 sayılı Elektronik Haberleşme Kanununun 50’nci maddesinin dördüncü fıkrasında düzenlenen “Aboneler yazılı olarak bildirmek kaydıyla aboneliklerini her zaman sona erdirebilir.” hükmüne ve Elektronik Haberleşme Sektöründe Tüketici Hakları Yönetmeliğinin “Fesih ve fesihte takip edilecek usul” başlıklı 18’inci maddesinin beşinci fıkrasında yer alan “Abonelik sözleşmesi yapmaya yetkili her temsilci, aynı zamanda abonelik sözleşmesinin feshine ilişkin başvuruları da kabul etme ve fesih işlemlerini başlatmayla yükümlü olup, abone tarafından bu yönde yapılan başvurular işletmeciye yapılmış sayılır.” hükmüne aykırı olarak, örnekleme yoluyla seçilen 22 bayisinden 9 tanesinin abonelik sözleşmesi yaptığı halde fesih başvurularını kabul etmediği tespit edilen Superonline İletişim Hizmetleri AŞ hakkında, Telekomünikasyon Kurumu Tarafından İşletmecilere Uygulanacak İdari Para Cezaları ile Diğer Müeyyide ve Tedbirler Hakkında Yönetmeliğin 11’inci maddesinin birinci fıkrası ve aynı Yönetmeliğin 32’nci maddesi çerçevesinde, Superonline İletişim Hizmetleri AŞ tarafından bayilere fesih başvurularını kabul etmeleri yönünde bilgilendirme yapıldığı ve mevzuat hükümlerine uyma noktasında iyi niyetli bir yaklaşım sergilendiği de gözetilerek, 2011 yılı net satış tutarının (¨461.105.551,55) %0,012 (yüzbinde on iki) si oranında idari para cezası uygulanması,
6.1 Elektronik Haberleşme Sektöründe Tüketici Hakları Yönetmeliğinin “Abonelik sözleşmelerinin kuruluşu” başlıklı 14’üncü maddesinin birinci fıkrasında yer alan “…İşletmeciler, abonelik sözleşmelerinde asgari aşağıdaki bilgilerin yer almasını sağlamak, sözleşmenin imzalı bir suretini aboneye vermek ve abonelik sözleşmelerini kolay erişilebilir bir şekilde internet sitelerinde yayınlamakla yükümlüdür.” hükmüne aykırı olarak, abonelik sözleşmesinin imzalı bir suretinin aboneye verilmemesi nedeniyle TTNET AŞ hakkında, Telekomünikasyon Kurumu Tarafından İşletmecilere Uygulanacak İdari Para Cezaları ile Diğer Müeyyide ve Tedbirler Hakkında Yönetmeliğinin 11’inci maddesinin birinci fıkrası ve aynı Yönetmeliğin 32’nci maddesi çerçevesinde, 2011 yılı net satış tutarının (¨3.150.975.726,02) %0,02 (onbinde iki) si oranında idari para cezası uygulanması,
6.2 5809 sayılı Elektronik Haberleşme Kanununun 50’nci maddesinin dördüncü fıkrasında düzenlenen “Aboneler yazılı olarak bildirmek kaydıyla aboneliklerini her zaman sona erdirebilir.” hükmüne ve Elektronik Haberleşme Sektöründe Tüketici Hakları Yönetmeliğinin “Fesih ve fesihte takip edilecek usul” başlıklı 18 inci maddesinin beşinci fıkrasında yer alan “Abonelik sözleşmesi yapmaya yetkili her temsilci, aynı zamanda abonelik sözleşmesinin feshine ilişkin başvuruları da kabul etme ve fesih işlemlerini başlatmayla yükümlü olup, abone tarafından bu yönde yapılan başvurular işletmeciye yapılmış sayılır.” hükmüne aykırı olarak, örnekleme yoluyla seçilen 37 bayiden 16 tanesinin abonelik sözleşmesi yaptığı halde, fesih başvurularını kabul etmediği tespit edilen TTNET AŞ hakkında, Telekomünikasyon Kurumu Tarafından İşletmecilere Uygulanacak İdari Para Cezaları ile Diğer Müeyyide ve Tedbirler Hakkında Yönetmeliğinin 11’inci maddesinin birinci fıkrası ve aynı Yönetmeliğin 32’nci maddesi çerçevesinde, TTNET AŞ tarafından bayilere fesih başvurularını kabul etmeleri yönünde bilgilendirme yapıldığı ve mevzuat hükümlerine uyma noktasında iyi niyetli bir yaklaşım sergilendiği, 07/07/2011 tarihli ve 2011/DK-10/352 sayılı Kurul Kararı öncesinde denetlenen 46 bayiden hiçbirisinde fesih yapılamazken mevcut durum itibariyle 37 bayiden 21′ inde fesih yapıldığı ve mevzuata uyum süreci açısından olumlu gelişmeler kaydedildiği hususları da göz önüne alınarak, 2011 yılı net satış tutarının (¨3.150.975.726,02) %0,012 (yüzbinde on iki) si oranında idari para cezası uygulanması,
7. 5809 sayılı Elektronik Haberleşme Kanununun 50’nci maddesinin dördüncü fıkrasında düzenlenen “Aboneler yazılı olarak bildirmek kaydıyla aboneliklerini her zaman sona erdirebilir.” hükmüne ve Elektronik Haberleşme Sektöründe Tüketici Hakları Yönetmeliğinin “Fesih ve fesihte takip edilecek usul” başlıklı 18 inci maddesinin beşinci fıkrasında yer alan “Abonelik sözleşmesi yapmaya yetkili her temsilci, aynı zamanda abonelik sözleşmesinin feshine ilişkin başvuruları da kabul etme ve fesih işlemlerini başlatmayla yükümlü olup, abone tarafından bu yönde yapılan başvurular işletmeciye yapılmış sayılır.” hükmüne aykırı olarak, örnekleme yoluyla seçilen 36 bayiden 19 tanesinin abonelik sözleşmesi yaptığı halde, fesih başvurularını kabul etmediği tespit edilen Turkcell İletişim Hizmetleri AŞ hakkında, Telekomünikasyon Kurumu Tarafından İşletmecilere Uygulanacak İdari Para Cezaları ile Diğer Müeyyide ve Tedbirler Hakkında Yönetmeliğinin 11’inci maddesinin birinci fıkrası ve aynı Yönetmeliğin 32’nci maddesi çerçevesinde, Turkcell İletişim Hizmetleri AŞ tarafından bayilere fesih başvurularını kabul etmeleri yönünde bilgilendirme yapıldığı ve mevzuat hükümlerine uyma noktasında iyi niyetli bir yaklaşım sergilendiği, 07/07/2011 tarihli ve 2011/DK-10/352 sayılı Kurul Kararı öncesinde denetlenen 64 bayiden sadece 9’unda fesih yapılabilirken mevcut durum itibariyle 36 bayiden 17’sinde fesih yapıldığı ve mevzuata uyum süreci açısından olumlu gelişmeler kaydedildiği hususları da göz önüne alınarak, 2011 yılı net satış tutarının (¨8.332.040.983,17) %0,012 (yüzbinde on iki) si oranında idari para cezası uygulanması,
8.1 Elektronik Haberleşme Sektöründe Tüketici Hakları Yönetmeliğinin “Abonelik sözleşmelerinin kuruluşu” başlıklı 14’üncü maddesinin birinci fıkrasında yer alan “…İşletmeciler, abonelik sözleşmelerinde asgari aşağıdaki bilgilerin yer almasını sağlamak, sözleşmenin imzalı bir suretini aboneye vermek ve abonelik sözleşmelerini kolay erişilebilir bir şekilde internet sitelerinde yayınlamakla yükümlüdür.” hükmüne aykırı olarak, abonelik sözleşmesinin imzalı bir suretinin aboneye verilmemesi nedeniyle Türk Telekomünikasyon AŞ hakkında, Telekomünikasyon Kurumu Tarafından İşletmecilere Uygulanacak İdari Para Cezaları ile Diğer Müeyyide ve Tedbirler Hakkında Yönetmeliğinin 11’inci maddesinin birinci fıkrası ve aynı Yönetmeliğin 32’nci maddesi çerçevesinde, 2011 yılı net satış tutarının (¨7.374.599.666,22) %0,02 (onbinde iki) si oranında idari para cezası uygulanması,
8.2 5809 sayılı Elektronik Haberleşme Kanununun 50’nci maddesinin dördüncü fıkrasında düzenlenen “Aboneler yazılı olarak bildirmek kaydıyla aboneliklerini her zaman sona erdirebilir.” hükmüne ve Elektronik Haberleşme Sektöründe Tüketici Hakları Yönetmeliğinin “Fesih ve fesihte takip edilecek usul” başlıklı 18 inci maddesinin beşinci fıkrasında yer alan “Abonelik sözleşmesi yapmaya yetkili her temsilci, aynı zamanda abonelik sözleşmesinin feshine ilişkin başvuruları da kabul etme ve fesih işlemlerini başlatmayla yükümlü olup, abone tarafından bu yönde yapılan başvurular işletmeciye yapılmış sayılır.” hükmüne aykırı olarak, örnekleme yoluyla seçilen 34 bayiden 14 tanesinin abonelik sözleşmesi yaptığı halde, fesih başvurularını kabul etmediği tespit edilen Türk Telekomünikasyon AŞ hakkında, Telekomünikasyon Kurumu Tarafından İşletmecilere Uygulanacak İdari Para Cezaları ile Diğer Müeyyide ve Tedbirler Hakkında Yönetmeliğinin 11’inci maddesinin birinci fıkrası ve aynı Yönetmeliğin 32’nci maddesi çerçevesinde, Türk Telekomünikasyon AŞ tarafından bayilere fesih başvurularını kabul etmeleri yönünde bilgilendirme yapıldığı ve mevzuat hükümlerine uyma noktasında iyi niyetli bir yaklaşım sergilendiği, 07/07/2011 tarihli ve 2011/DK-10/352 sayılı Kurul Kararı öncesinde denetlenen 46 bayiden hiçbirisinde fesih yapılamazken mevcut durum itibariyle 37 bayiden 21’inde fesih yapıldığı ve mevzuata uyum süreci açısından olumlu gelişmeler kaydedildiği hususları da göz önüne alınarak, 2011 yılı net satış tutarının (¨7.374.599.666,22) %0,012 (yüzbinde on iki) si oranında idari para cezası uygulanması,
9. 5809 sayılı Elektronik Haberleşme Kanununun 50’nci maddesinin dördüncü fıkrasında düzenlenen “Aboneler yazılı olarak bildirmek kaydıyla aboneliklerini her zaman sona erdirebilir.” hükmüne ve Elektronik Haberleşme Sektöründe Tüketici Hakları Yönetmeliğinin “Fesih ve fesihte takip edilecek usul” başlıklı 18’inci maddesinin beşinci fıkrasında yer alan “Abonelik sözleşmesi yapmaya yetkili her temsilci, aynı zamanda abonelik sözleşmesinin feshine ilişkin başvuruları da kabul etme ve fesih işlemlerini başlatmayla yükümlü olup, abone tarafından bu yönde yapılan başvurular işletmeciye yapılmış sayılır.” hükmüne aykırı olarak, örnekleme yoluyla seçilen 25 bayiden 18 bayisinin abonelik sözleşmesi yaptığı halde fesih başvurularını kabul etmediği tespit edilen Türksat Uydu Haberleşme ve Kablo TV İşletme AŞ hakkında, Telekomünikasyon Kurumu Tarafından İşletmecilere Uygulanacak İdari Para Cezaları ile Diğer Müeyyide ve Tedbirler Hakkında Yönetmeliğin 11’inci maddesinin birinci fıkrası ve aynı Yönetmeliğin 32’nci maddesi çerçevesinde, Türksat Uydu Haberleşme ve Kablo TV İşletme AŞ tarafından bayilere fesih başvurularını kabul etmeleri yönünde bilgilendirme yapıldığı ve mevzuat hükümlerine uyma noktasında iyi niyetli bir yaklaşım sergilendiği de gözetilerek, fiilin işlendiği 2012 yılından bir önceki takvim yılı olan 2011 yılı net satış tutarının (¨433.967.646,36) %0,012 (yüzbinde oniki) si oranında idari para cezası uygulanması,
10.5809 sayılı Elektronik Haberleşme Kanununun 50’nci maddesinin dördüncü fıkrasında düzenlenen “Aboneler yazılı olarak bildirmek kaydıyla aboneliklerini her zaman sona erdirebilir.” hükmüne ve Elektronik Haberleşme Sektöründe Tüketici Hakları Yönetmeliğinin “Fesih ve fesihte takip edilecek usul” başlıklı 18 inci maddesinin beşinci fıkrasında yer alan “Abonelik sözleşmesi yapmaya yetkili her temsilci, aynı zamanda abonelik sözleşmesinin feshine ilişkin başvuruları da kabul etme ve fesih işlemlerini başlatmayla yükümlü olup, abone tarafından bu yönde yapılan başvurular işletmeciye yapılmış sayılır.” hükmüne aykırı olarak, örnekleme yoluyla seçilen 27 bayiden 11 tanesinin abonelik sözleşmesi yaptığı halde, fesih başvurularını kabul etmediği tespit edilen Vodafone Telekomünikasyon AŞ hakkında, Telekomünikasyon Kurumu Tarafından İşletmecilere Uygulanacak İdari Para Cezaları ile Diğer Müeyyide ve Tedbirler Hakkında Yönetmeliğinin 11’inci maddesinin birinci fıkrası ve aynı Yönetmeliğin 32’nci maddesi çerçevesinde, Vodafone Telekomünikasyon AŞ tarafından bayilere fesih başvurularını kabul etmeleri yönünde bilgilendirme yapıldığı ve mevzuat hükümlerine uyma noktasında iyi niyetli bir yaklaşım sergilendiği, 07/07/2011 tarihli ve 2011/DK-10/352 sayılı Kurul Kararı öncesinde denetlenen 45 bayiden sadece 12’sinde fesih yapılabilirken mevcut durum itibariyle 27 bayiden 16’sında fesih yapıldığı ve mevzuata uyum süreci açısından olumlu gelişmeler kaydedildiği hususları da göz önüne alınarak 2011 yılı net satış tutarının (¨3.770.524.475,61) %0,012 (yüzbinde on iki) si oranında idari para cezası uygulanması,
11.5809 sayılı Elektronik Haberleşme Kanununun 50’nci maddesinin dördüncü fıkrasında düzenlenen “Aboneler yazılı olarak bildirmek kaydıyla aboneliklerini her zaman sona erdirebilir.” hükmüne ve Elektronik Haberleşme Sektöründe Tüketici Hakları Yönetmeliğinin “Fesih ve fesihte takip edilecek usul” başlıklı 18’inci maddesinin beşinci fıkrasında yer alan “Abonelik sözleşmesi yapmaya yetkili her temsilci, aynı zamanda abonelik sözleşmesinin feshine ilişkin başvuruları da kabul etme ve fesih işlemlerini başlatmayla yükümlü olup, abone tarafından bu yönde yapılan başvurular işletmeciye yapılmış sayılır.” hükmüne aykırı olarak, örnekleme yoluyla seçilen 14 bayisinden 11 tanesinin abonelik sözleşmesi yaptığı halde, fesih başvurularını kabul etmediği tespit edilen Vodafone Net İletişim Hizmetleri AŞ hakkında, Telekomünikasyon Kurumu Tarafından İşletmecilere Uygulanacak İdari Para Cezaları ile Diğer Müeyyide ve Tedbirler Hakkında Yönetmeliğin 11’inci maddesinin birinci fıkrası ve aynı Yönetmeliğin 32’nci maddesi çerçevesinde, Vodafone Net tarafından bayilere fesih başvurularını kabul etmeleri yönünde bilgilendirme yapıldığı ve mevzuat hükümlerine uyma noktasında iyi niyetli bir yaklaşım sergilendiği hususları da gözetilerek, 2011 yılı net satış tutarının (¨179.246.029,93) %0,012 (yüzbinde oniki) si oranında idari para cezası uygulanması hususlarına karar verilmiştir.