TÜKETİCİ HUKUKU ve TÜKETİCİ DAVALARI
Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun; tüketicinin sağlık ve güvenliği ile ekonomik çıkarlarını koruyucu, aydınlatıcı, eğitici, zararlarını tazmin edici, çevresel tehlikelerden korunmasını sağlayıcı önlemleri almak ve tüketicilerin kendilerini koruyucu girişimlerini özendirmek ve bu konudaki politikaların oluşturulmasında gönüllü örgütlenmeleri teşvik etmeye ilişkin hususları düzenlemektir.
Yukarıda sıralanan hususlarda oluşabilecek ihtilaflarda tüketici, şikâyete konu ürünün bedelinin miktarına göre Tüketici Hakem Heyetlerine şikâyette bulunabileceği gibi ürünün bedelinin miktarına göre yine Tüketici Mahkemelerinde dava açma yoluna gidebilir.
Tüketici Davaları için en önemli husus davalara doğru ve zamanında müdahale etmektir. Ofisimiz tüketici hukukundaki tecrübeleri ile tüketici davaları hakkında müvekkillerine doğru ve zamanında müdahalelerde yardımcı olmaktadır.
TÜKETİCİYE KARŞI SATIŞ KİMLER SORUMLUDUR?
Öncelikle unutmamalısınız ki Kamu Tüzel Kişileri, Ticari ve Mesleki Faaliyet olarak tüketiciye hizmet sunan tüzel yada gerçek kişiler tüketiciye karşı yaptıkları satış ve sundukları hizmetler dolayısıyla tüketiciye karşı sorumludur.
AYIPLI MAL NE DEMEKTİR?
Tüketici olarak satın aldığınız mal ve hizmetin;
Ambalajında, etiketinde, tanıtma ve kullanma kılavuzunda belirtilen veya satıcı tarafından vaat edilen, standardında bildirilen nitelik veya miktarına uygun olmaması durumudur. Kullanım amacı bakımından değerini veya beklenilen faydayı azaltan veya tamamen ortadan kaldıran eksikliklerde malın ayıplı mal olarak değerlendirilmesi sonucunu doğurur.
Açık Ayıp Taşıyan bir mal aldığınızda malın size teslim tarihinde veya hizmetin ifa edildiği tarihten itibaren 30 gün içerisinde satıcıya durumu bildirmeniz gerekmektedir. Gizli Ayıp Taşıyan bir mal veya hizmet aldığınızda söz konusu malın teslim tarihinden itibaren veya hizmetin verildiği andan itibaren en fazla 2 yıl içinde malı satın aldığınız kişiye karşı haklarınızı kullanma şansınız vardır. Eğer mal taşınmaz ise bu süre maksimum 5 yıldır.
Satın aldığınız malda ayıp çıkması halinde tüketici olarak çeşitli haklara sahipsiniz. Kanunda seçimlik olarak bildirilen bu haklar ise;
-Bedel iadesini isteme
-Malın ayıpsızı ile değiştirilmesi
-Ayıp bedelinin mal değerinden indirilmesi
-Malın ücretsiz olarak onarılmasıdır.
TÜKETİCİ MAHKEMELERİNDE GÖRÜLEN DAVALAR
-
Tanıma ve Tenfiz Davası
-
Tapu İptali ve Tescil Davası
-
Tapu İptali ve Tescil Davası (Yükleniciden Konut Alımı Nedeniyle)
-
Tazminat Davası
-
Tazminat Davası (Banka Garanti Sözleşmesinden Kaynaklı)
-
Tespit Davası
-
Tüketici Tarafından Açılan Devre Tatil Sözleşmesi Davası
-
Tüketici Tarafından Açılan Kampanyalı Satış Davası
-
Tüketici Tarafından Açılan Kredi Kartı Davası
-
Tüketici Tarafından Açılan Abonelik Sözleşmesi Davası
-
Tüketici Tarafından Açılan İtirazın İptali
-
Tüketici Tarafından Açılan Menfi Tespit
-
Tüketici Tarafından Açılan Paket Tur Sözleşmesi
-
Tüketici Tarafından Açılan Sözleşmenin Uyarlanması
-
Tüketici Tarafından Açılan Tüketici Kredisi Davası
-
Tüketici Tarafından Açılan Hakem Kurulu Kararına İtiraz Davası
-
Tüketici Koruma Kanunundan Kaynaklanan Hizmetin Ayıplı Olması Davası
-
Tüketici Koruma Kanunundan Kaynaklanan Malın Ayıplı Olması Davası
-
Üretim ve Satışın Durdurulması Davası
-
Malın Toplatılması Davası
-
Yargılamanın Yenilenmesi Davası
-
3.Şahıs Tarafından Açılan Menfi Tespit Davası